7 zasad jak zatrzymać pracowników

Zdarza się, że firma pozyska dobrych pracowników, jednak nie jest powiedziane, że oni będą chcieli z nami zostać. Poniżej przedstawiamy siedem ważnych zasad, które pozwolą nam zatrzymać wartościowego pracownika.

1. Zbuduj poczucie przynależności – nowy pracownik wymaga podsycania zaangażowania, wskazania mentora, który poprowadzi go na początku, kogoś kto sprawi, że nowa osoba poczuje się na swoim miejscu.

2. Przekazuj informację stopniowo – zdarza się tak, że nowy pracownik zostaje dosłownie zbombardowany nowymi informacjami, stopniowo przekazywane informację pomagają lepiej przyswajać wiedzę.

3. Płać całe wynagrodzenie – nie zależnie czy nowy pracownik jest na okresie próbnym, czy też nie, należy się mu całe wynagrodzenie zgodnie z umową.

4. Zacznij od pierwszego dnia – upewnij się, że nowy pracownik już pierwszego dnia dostanie materiały, czy też przekażesz mu najważniejsze informację.

5. Opracuj plan rozwoju zawodowego – pozwoli to zbudować dobre stosunki między dwiema stronami. Plan ten powinien być oparty na możliwościach i potrzebach.

6. Naucz się dostosowywać – pamiętaj, że satysfakcja z pracy zależy także od osobowości pracownika. Elastyczny pracownik szybciej się angażuje, dostosowuje i jest bardziej odporny.

7. Pamiętaj o systemie wartości – zaczynając rozmowę kwalifikacyjną przedstawiasz system wartości jaki obowiązuję w firmie, pilnuj aby był realizowany i nie mijał się z prawdą. Niektórzy pracownicy zatrudniają się u ciebie właśnie przez wartości jakie wyznawane są w firmie.