Motywacja zarządzania projektami

TaskBeat to rozwiązanie, które powstało z głębokiego przekonania że tysiące godzin jest marnowanych codziennie w wielu firmach na nieproduktywnej pracy.

Bałagan to straty
Nieproduktywna praca to nie tylko straty finansowe, opóźnienia w realizacji projektów. Nieproduktywna praca to również konflikty, strata która ma bardzo często wymiar czysto ludzki w postaci zdemotywowanych pracowników oraz rozdarcia pomiędzy osobami, które wydają się kierować biznesem, a wszystkimi którzy naprawdę nim kierują. Jeżeli dobrze się zastanowić nad takim stanem rzeczy, można szybko dojść do jednego wniosku: musi być jakiś sposób aby ten stan rzeczy poprawić. Większości małych biznesów nie stać bowiem na marnowanie czasu, na pracę wykonywaną w niepewności tego czy realizowana jest w odpowiedniej kolejności, zgodnie z oczekiwaniami i ogólnymi priorytetami jakimi zawsze są: dostarczenie właściwych rezultatów w odpowiednim czasie. Efektem złego zarządzania są również nadgodziny, ciągłe gonienie za zbytecznym, a w ostatecznym rozrachunku dyssatysfakcja klientów. Zauważyłem że problem ten dotyczy w takim stopniu małych, jak i dużych firm, przy czym być może najbardziej dotknięte są nim biznesy znajdujące się w środku – jeszcze nie gotowe na opracowanie formalnych procesów dla najbardziej trywialnych zadań, jednocześnie już zdecydowanie za duże aby zarządzać nimi krzycząc zza biurka lub rozsyłając e-maile z pytaniami o postęp.

Kuchnia

Nie wiem czy mieliście przyjemność widzieć dobrą, albo i lepszą restaurację oraz pracę, którą tam się wykonuje? Być może nawet mieliście większe szczęście i mieliście przyjemność w takiej pracować? Klienci składają zamówienia w nieprzewidywalnym tempie, materiał pracownicy, ogień i woda (dosłownie) spotykają się w jednym miejscu, jednak rezultat za każdym razem tak samo dobry. Jeżeli by na spokojnie się nad tym zastanowić, miejsce, w którym wszystko realizowane jest w szaleńczym pośpiechu, olej, materiał, ilość informacji i zadań które trzeba wykonywać jednocześnie są praktycznie niewyobrażalne. Jak to możliwe, że każde danie gotowane jest dokładnie w takim czasie, w jakim kelner jego oczekuje do tego stopnia że kiedy wraca po kolejne dania do podania gościom, dobry kucharz kończy układać na nich ostatnie listki mięty? Odpowiedź jest w przepisie. Przepis funkcjonuje jak plan, czas realizacji zawiera nieprzewidywane czynniki brudnych talerzy, niewłaściwych porcji mięsa. Wiele rzeczy dzieje się jednocześnie, ale tak naprawdę praca całej kuchni jest zsynchronizowana. Jeżeli uważasz zatem uważasz że Twojego biznesu nie da się zaplanować to być może niekoniecznie jest to faktem, może po prostu nie masz odpowiednich przepisów i organizacji i narzędzi dla Twojej kuchni?