Dzisiaj opublikowaliśmy najnowszą wersję aplikacji ze znacznie ulepszonym modułem budżetowania kosztu i czasu.
Opis zmiany
Od teraz wszystkie koszty i czas rejestrowany w aplikacji dodawane są bez konieczności precyzowania kategorii kosztowej (tzw. centrum kosztów). Dzięki temu codzienna praca z aplikacją jest prostsza, a rejestrowanie postępu, wydatków i czasu zajmuje znacznie mniej czasu.
Kategorie kosztowe można jednocześnie nadal przypisywać do indywidualnych raportów czasu w bardzo prosty i zbiorczy sposób za pomocą zakładek: Czas Zadania i Koszt Zadania. Dzięki temu że każdy wpis kosztu i czasu może być przyporządkowany do innej kategorii kosztowej (innego centrum kosztowego) rozwiązanie pozwala na nieskończoną elastyczność w kwalifikowaniu kosztów realizacji zadań.
Dzięki wprowadzonemu rozwiązaniu koszty można kwalifikować do konkretnych kategorii reprezentujących określone projekty realizowane w ramach grupy roboczej lub do określonych departamentów odpowiedzialnych za realizację określonych typów prac.
Zarejestrowany koszt można zobaczyć prawidłowo umieszczony na bardzo prostej siatce budżetów. Siatka budżetów jest dostępna za pomocą polecenia Budżety. Dzięki innowacyjnej siatce budżetów wszystkie koszty widoczne są w odpowiednich miesiącach i odpowiednich kategoriach na jednym ekranie, dzięki czemu kontrola wykorzystania budżetu jest bardzo prosta i intuicyjna.
Praca z aplikacją mobilną
Aplikacja mobilna TaskBeat dla iPhone już dzisiaj pozwala na przyspieszony model pracy z rejestracją czasu pracy i kosztów zadań. Wersja obecnie dostępna w AppStore pozwala na wprowadzanie czasu i kosztów zadania bez konieczności precyzowania dokładnej kategorii dla każdego wpisu. Dzięki temu praca z aplikacją jest szybsza, a od teraz również identyczna ze sposobem wprowadzania tych danych w aplikacji używanej na laptopach.
Przykładowe scenariusze
Przykładowo zespół pracujący nad projektem może zapisywać wszystkie wydatki i czas pracy do budżetu określonego projektu, a kierownik projektu może w bardzo prosty sposób pilnować czy koszt tego projektu nie przekracza założonych limitów za pomocą wizualnych termometru. W zakładanym scenariuszu trzech pracowników: działu administracji, transportu i produkcji może logować czas pracy w ramach projektu X, zatem ich praca będzie rozliczana niezależnie od departamentu w którym pracują, a koszty projektu X będą kontrolowane dla nich zbiorczo. Jest to szczególnie korzystny scenariusz rozliczania budżetu gdy wielu pracowników różnych działów pracuje nad wieloma różnymi projektami jednocześnie. W takim scenariuszu kierownicy poszczególnych projektów zachowują pełną kontrolę nad tym czy prace realizowane są bez przekroczenia założonych budżetów. Wprowadzając uzyskane przychody z realizacji projektów i posiadając wgląd w pełen obraz realnych kosztów mogą kontrolować ile firma zarabia na realizowanych projektach.
Alternatywnie różne zespoły pracujące nad wieloma projektami jednocześnie mogą zapisywać wszystkie swoje wydatki i czas pracy do odpowiednich budżetów odpowiednich działów, np. budżetu kosztów transportu, kosztów produkcji, kosztów administracji, a kierownicy tych działów mogą niezależnie kontrolować koszty w ramach swoich departamentów. W zakłądanym scenariuszu trzech pracowników pracujących nad produktem X może logować czas i koszty w kategoriach departamentu: administracji, transportu i produkcji. Kierownicy tych trzech departamentów mogą kontrolować koszty i czas pracy w ramach każdego niezależnie upewniając się że koszty nie przekraczają założonych limitów. Praca każdego z tych trzech pracowników rozliczana jest w zależności czy pracują nad sprawami związanymi z administracją, transportem czy produkcją, a role tych trzech pracowników mogą zmieniać się w trakcie prac nad produktem wielokrotnie. Dyrektor firmy posiada jednocześnie wgląd w to ile kosztów generowanych jest w określonych departamentach przez różnych pracownikach i odpowiednio dostosowywać budżety tak, aby odpowiadały one potrzebom. Jednocześnie dyrektor mma pełny wgląd w to nad czym faktycznie pracują różni pracownicy: czy ich praca zawiera więcej obowiązków w zakresie administracji, sprzedaży czy produkcji?
Podsumowanie
Dzięki zastosowaniu unikatowei i autorskiej koncepcji działania narzędzia, w której dodawanie kosztów i czasu do zadań TaskBeat jest nie tylko narzędziem do kontrolowania projektów i zadań, ale również narzędziem które pozwala kontrolować czas pracy i koszty w ramach całych zespołów. Teraz dzięki zupełnie innowacyjnej koncepcji wiązania zarówno indywidualnych wpisów czasu pracy, jak i kosztów realizacji zadań z dowolnymi kategoriami budżetu staję się również bardzo efektywnym narzędziem do budżetowania. Dzięki temu TaskBeat pozwala na kontrolowanie rentowności całego przedsiębiorstwa, jak również optymalizacji rentowności indywidualnych projektów.
Comments are closed.