Motywowanie jest jednym z głównych zadań spoczywających na barkach menadżera. Musi on tak pokierować podległymi mu pracownikami, aby ci byli skłonni włożyć więcej wysiłku w wykonywane przez siebie obowiązki służbowe. Najtrudniejsze jest to, że każdy pracownik jest inny, ma inny charakter i potrzeby do spełnienia, dlatego też należy stosować odmienny... read more →
sty
14
sty
14
Każda, normalnie funkcjonująca firma, wykonuje w toku swojej działalności, pewne zadania. Nie występują żadne zakłócenia w ich przeprowadzaniu, o ile: nie są one zbyt złożone, realizuje je wyłącznie jedna osoba. Niestety, ale rzadko kiedy takie warunki są spełnione. Idealną, wręcz modelową sytuacją byłoby tworzenie harmonogramów zaplanowanych prac, ze wskazaniem osób,... read more →
sty
14
Przedsiębiorcy w toku prowadzenia swojej działalności gospodarczej z czasem stają przed koniecznością podjęcia decyzji, czy inwestować w nowe przedsięwzięcie lub dotychczas prowadzoną działalność, czy też nie? Odpowiedzi na to pytanie najlepiej jest poszukiwać we własnych finansach, bowiem na nową inwestycję musi nas stać. Nie możemy podejmować się na przykład rozwoju... read more →
sty
14
Wpływ na bezproblemowy przebieg każdego projektu w firmie mają niewątpliwie pracownicy. Zespół projektowy na ogół ma przydzielone pewne zadania i obowiązki, z których z założenia powinien się wywiązać. W praktyce bywa z tym różnie. Jeśli menadżer zespołu nie będzie potrafił zmotywować poszczególnych jego członków do wytężonej pracy, wówczas może się... read more →
sty
14
Na kształtowanie efektywności danego przedsiębiorstwa ma wpływ przede wszystkim jego struktura wewnętrzna, zasoby ludzkie i zaangażowany kapitał. Słowem- cała architektura wewnętrzna, jaką posiada każda firma. Pojęcie organizacji Architektura wewnątrz organizacyjna łączy w sobie zarówno materialne jak i osobowe zasoby. Tworzy się tym samym na gruncie prowadzenia działalności funkcjonalny i założenia... read more →
sty
14
Każda nowoczesna firma dąży do zwiększania efektywności, ale na ogół opiera się to wyłącznie o ocenę efektywności rozwoju pojedynczych pracowników. Tymczasem, priorytetem w każdym przypadku powinno być wzmacnianie i jednoczesne podtrzymywanie efektywności wykonywania projektów jako całości. Menedżerowie powinni więc dążyć do tego, aby efekty projektu przełożyły się w sposób niejako... read more →
sty
14
Projekty internetowe mają swoją określoną specyfikę i zarządzanie nimi nie jest proste, ponieważ wymagana jest ku temu odpowiednia wiedza. Kierowanie zespołem projektowym, a także jednoczesne uwzględnianie wymagań użytkowników i inwestorów finansujących projekt sprawia, że osoby zarządzające projektem IT muszą posiadać rozległą wiedzę i powinny prowadzić ścisłą współpracę ze wszystkimi komórkami... read more →
sty
14
Czas jest czynnikiem, który w zdecydowany sposób wpływa na efektywne wykonywanie działań, nie tylko na gruncie prowadzenia działalności gospodarczej, ale również w życiu codziennym. Brak czasu jest przyczyną złej realizacji projektów, bowiem poszczególni członkowie zespołu wykonują swoje obowiązki bez należytej staranności, po to tylko, aby zmieścić się w ściśle określonym... read more →
sty
14
Zaspokojenie potrzeb klientów w dzisiejszych czasach stanowi priorytet w działalności większości nowocześnie zarządzanych przedsiębiorstw. Przy ogromnej konkurencji na rynku trzeba nadać swoim produktom i usługom unikalnych cech, które będą je zdecydowanie wyróżniać, a jednocześnie plasować jak najwyżej w świadomości wszystkich potencjalnych klientów. Aby móc odpowiadać na oczekiwania konsumentów, firmy są... read more →
sty
14
Utrzymywanie należytej równowagi pomiędzy pracą zawodową, a życiem osobistym powinno być bardzo ważne dla każdego człowieka. Niestety, ale wielu z nas nie potrafi pogodzić tych dwóch światów ze sobą, przez co nie ma czasu ani dla rodziny, ani na odpowiednie wykonywanie obowiązków związanych z pracą. Istnieje wiele sposobów na to,... read more →