About

sty 14

Zarządzanie życiem rodzinnym

Pogodzenie życia rodzinnego z pracą zawodową jest dla wielu kłopotliwe, a dla innych wręcz niemożliwe. Jednakże znając zasady efektywnego zarządzania czasem, można nawet u najbardziej zapracowanych osób wygospodarować czas dla rodziny i na przyjemności. Wiedząc, jak zarządzać czasem, unikniemy sytuacji, w których będziemy sfrustrowani i przytłoczeni codziennymi obowiązkami. Dobrze zaplanowane... read more →
sty 14

Efektywna komunikacja w firmie

Komunikacja jest procesem wydawałoby się mało skomplikowanym. Komunikat jest wysyłany od nadawcy do adresata, a po drodze mija szumy informacyjne, które mogą, aczkolwiek nie zawsze muszą, wpłynąć na modyfikację jego treści. Nie zawsze owe szumy, czy jak kto woli – zakłócenia, w ogóle występują. Komunikacja firmowa wpisuje się w kulturę... read more →
sty 14

Jak być skutecznym w pracy?

Skuteczni pracownicy decydują w dużej mierze o wartości całej firmy. Im większa jest ich efektywność, tym lepiej dla całego przedsiębiorstwa. Pojawia się jednak problem – jak zwiększać swoją skuteczność w wykonywaniu zawodowych obowiązków i w jaki sposób w ogóle być skutecznym w pracy? Wskażemy najlepsze metody na bycie skutecznym i... read more →
sty 14

Jak komunikować się z klientem?

Klient dla współczesnych przedsiębiorstw jest najważniejszym punktem prowadzonej przez nich działalności. Nazywane jest to w terminologii marketingowej, orientacją na klienta. Stoi ona w opozycji do wcześniejszych koncepcji marketingowych, a mianowicie orientacji na produkt lub produkcję. Klient i jego potrzeby dla nowoczesnych firm powinny być priorytetem. Schemat rozmowy z klientem, choć... read more →
sty 14

Jak zarządzać sobą w czasie

W ciągu dnia wykonujemy mnóstwo różnych czynności o różnym znaczeniu dla naszych celów kluczowych. Poniżej przestawiamy kilka technik, które mogą podnieść naszą skuteczność i efektywność i pomogą nam w zaplanowaniu czasu, porządkując go priorytetom. Zasada Pareto Vilfredo Federigo Damasio Pareto (1848–1923) był włoskim ekonomista i socjologiem. Zasada Pareto to inaczej... read more →
sty 14

Jak oszczędzać czas?

Czy spotkaliście się kiedykolwiek ze stwierdzeniem mówiącym o tym, że „czas to pieniądz”? Wbrew wszelkim pozorom, nie jest to tylko i wyłącznie pewne utarte stwierdzenie, w którym nie ma ani krzty prawdy. Akurat to przysłowie jest jak najbardziej prawdziwe i znajduje pokrycie w rzeczywistości, nie tylko w pracy zawodowej, choć... read more →
sty 14

Myśl pozytywnie!

"Nasze życie jest tym, co zeń uczynią nasze myśli". Marek Aureliusz "Medytacje" Ludzi można podzielić na trzy grupy ze względu na stosunek do życia: • optymistów; • realistów; • pesymistów. Optymista (z łac. optimum - najlepiej) jest przeciwieństwem pesymisty. Optymizm podkreśla stosunek do życia, w którym świat postrzegamy przede wszystkim... read more →
sty 14

Motywacja w zespole

O motywacji napisano już tomy książek i stworzono wiele opracowań naukowych. Istnieje, zatem wiele teorii dotyczących metod i sposobów motywowania ludzi do pracy. Umiejętność motywowania jest podstawową cechą efektywnych menedżerów i liderów zespołów. Pozostaje ciągle jednym z najtrudniejszych zadań, wymagających łączenia praktycznych doświadczeń z teorią psychologii człowieka. Żaden system motywacyjny... read more →
sty 14

Metodyki zarządzania projektem

Czym jest metodyka? Metodyka jest pojęciem szeroko rozumianym. W tym kontekście metodyka to ogół zasad, które nakreślają w jaki sposób wykonać daną czynność. Na przestrzeni wielu lat, przy realizacji projektów z różnych dziedzin (budownictwo, reklama, itd.), powstała potrzeba, by tą cenną wiedzę w jakiś sposób uporządkować. W 1969 roku powstał... read more →
sty 14

Stres, jak sobie z nim radzić?

Natura stresu wymaga od nas niezwykłej czujności i zręczności w kontrolowaniu poziomu odbieranych bodźców. Dobre opanowanie tej umiejętności zapewni nam komfort życia - uchroni przed nudą z jednej strony oraz przed zmaganiami ponad nasze siły z drugiej strony. Stres i sposoby radzenia sobie ze stresem. Strategie, które pozwolą efektywnie radzić... read more →